bebak
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GRZ
|
Wysłany: Śro 17:54, 25 Kwi 2007 Temat postu: Docieranie Ogara |
|
|
Po wymianie tloka/cylindra/pierscieni nalezy stosowac sie do zasad nizej kt?re unikna m.in. zacierania sie tloka:
Ogar 200/Jawa50:
# przez pierwsze 100 km nie nalezy forsowac silnika i robic przerwy na ostudzenie silnika.
# pierwsze 600 km zaleca sie jezdzic z niepelnym obciazeniem (bez pasazera).
# nie przekraczac predkosci: na I biegu - 18 km/h, na II biegu - 28 km/h, na III biegu - 35-40 km/h.
# po przebiegu 500 km nalezy wymienic olej w skrzyni biegow, stosowac olej Lux 10 (ok.0,5 l).
# stosowac mieszanke benzyny U95 z olejem Mtxol S w stosunku 20:1.
# sprawdzac dokrecenie wszystkich srub i nakretek.
Ogar 205:
# przez pierwsze 100 km nie nalezy forsowac silnika i robic przerwy na ostudzenie silnika.
# pierwsze 500 km nalezy jezdzic z niepelnym obciazeniem (bez pasazera).
# nie przekraczac predkoccci: na I biegu - 15 km/h, na II biegu - 25-30 km/h, na IIIbiegu(niektore wersje mialy 3 biegi) - 35-40km/h
# po przebiegu 400 km nalezy wymienic olej w skrzyni biegow , stosowac olej Lux 10 (ok.0,5 l).
# stosowac mieszanke benzyny U95 z olejem Mtxol S w stosunku 25:1.
# sprawdzac dokrecenie wszystkich srub i nakretek.
Nieprzestrzeganie tych zasad bjawia sie ono poczatkowo cieszz praca silnika, spadkiem mocy i szybkosci, a nastepnie gwizdem w silniku i gwaltownym zatrzymaniem silnika. Wazne jest, aby objawy zacierania zauwazyc wczesnie, przed zatrzymaniem sie silnika, czyli jego zatarciem. Nalezy wowczas szybko wycisnac dzwignie sprzegla, wylaczyc zaplon, zatrzymae sie i odczekac kilka minut w celu ochlodzenia sie silnika. Poniej mozna kontynuowac jazde.
500km to bardzo duzo jak na jazde motorowerem. Meczace ale warto. Zdradze wam, ze nieprzestrzegalem tej zasady niemeczenia silnika i teraz przy duzej predkosci lub wiekszym obciazeniu slysze bardzo glosne gwizdanie z silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|