...::: Ogólne Forum :::...
Tibia, Motoryzacja, Gry itd
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum ...::: Ogólne Forum :::... Strona Główna
->
Poradniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
TIBIA
----------------
Fotki z Tibi
Poradniki
Ogólna Tibia
Karczma
Światy
Filmy
MOTORYZACJA
----------------
Tuning
Fotki Pojazdów
Tricki
Jak Docierac
Porady
Inne
Dane Techniczne
Schematy Silników
PRAWKO
MUZYKA
----------------
Darmowe MP3
TOP LISTA
Programy
Inne
GRY
----------------
Gry na PC
Gry na PlayStation
Gry na Xbox
WĘDKARSTWO
----------------
Rekord i inne połowy
Hodowla Ryb
Sprzet
Zaneta
Przynęta
INNE
----------------
ELEKTRYKA
MetalDamage
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
bebak
Wysłany: Czw 11:04, 05 Kwi 2007
Temat postu:
1. Wstęp.
Ideą każdego rycerza grającego w Tibię jest mieć dobre skile. Co to są dobre skile? Wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Ktos kiedys podsumował: "Podobają Ci się Twoje skile? Czy dajesz radę potworkom, na których chcesz expić lub expisz bez większych strat?". Prosta rzecz: odpowiedź "tak" = masz dobre skile, odpowiedź "nie" = masz złe skile. Nie ma na przepisu - "dobre" czy "złe" skile. Wszystko zależy tylko od Ciebie. Albo na 40 lev wciąż będziesz bił dwarfy/minosy/rotwormy albo od 15 levelu będziesz biegał na soldiery czy guardy. Twój wybór. A teraz garstka porad dla tych, co mają słabe skile:
2. Podstawy naszych rozważań:
W Tibii wyróżniamy kilka ataków zarówno fizycznych jak i magicznych. Nas interesują:
- chmurki - cios został zblokowany przez tarczę
- żółte promienie - cios został zaabsorbowany przez zbroję
- czerwone promienie - cios nie został przyjęty na tarczę ani na zbroję; trafiona osoba/potwór krwawi. Ten atak nazywamy "blood hit ".
Dodatkowo należy pamiętać, że jeden rodzaj ataku możemy używać raz na dwie sekundy. To oznacza 30 uderzeń na minutę . Na przyszłość ;]
Jeszcze jeden ważny szczegół: w trakcie walki nasza tarcza jest w stanie blokować dwóch przeciwników naraz. W przypadku większej ilości przeciwników, hity każdego ponad tych dwóch idą na naszą zbroję.
3. Co to jest efektywny trening?
Czyli co należy robić, żeby skile rosły nam najszybciej jak to możliwe.
Dawno temu trenować można było bardzo łatwo - ustawić sobie postać afk, pozwolić aby biła jakiegoś stworka najsłabszą bronią na full def i żeby potworek bił nas, a my przyjmowali jego uderzenia na tarczę. I było bardzo łatwo bo potworek nam starczał na długo i było fajnie :] Jednakże po pewnym czasie wprowadzono pewne ograniczenie.
Do awansu w ataku potrzebujemy uderzać kogoś do krwi lub "z chmurką". Jeśli odpowiednią ilość razy to zrobimy, to dostajemy awans. Jednakże jest pewne ograniczenie co do chmurek. Jeśli uderzymy kogoś "z chmurką" 30 razy pod rząd, to następuje blokada licznika (tego liczącego nasze hity potrzebne do awansu w ataku) i tylko blood hit (nasz na kimś) może zwolnić tą blokadę. Co to oznacza? To oznacza tyle, że jak ktoś ustawi sobie trening, jak to robiono dawniej, to nic nie zyska! Jeżeli przez, powiedzmy, 5 minut będziesz kogoś bił, a ten będzie przyjmował wszystkie Twoje hity na tarczę i ani razu go nie zranisz, to do awansu nie będzie Ci się liczyło 150 uderzeń, a jedynie 30. Taki trening może wydłużyć czas awansu pięciokrotnie, a chyba nikt z nas tego nie chce
A co z awansem shieldingu? Żeby uzyskać awans, potrzebujemy zebrać odpowiednią ilość chmurek w sytuacji, gdy ciosy przeciwnika idą na naszą tarczę; czyli obrazowo - nasza tarcza zbiera chmurki. Jeśli zbierze ich odpowiednia ilość, dostaniemy awans. Ale, ale... Jeśli nasza tarcza będzie zbierała te chmurki, a w tym czasie my nikogo nie zranimy do krwi, to po 30 chmurkach włącza się blokada licznika (tego liczącego nasze hity potrzebne do awansu w shieldingu) i tylko blood hit (nasz na kimś) może zwolnić tą blokadę. Co to oznacza? To samo, co parę linijek wyżej ;P
4. Trening knight vs knight.
składniki : dwóch rycerzów, dwa słabe potworki (raty, bugi, spidery [broń Boże poisony], dla wyższych skili trolle czy wolfy, dla kozaków rotwormy), kilka rodzajów broni (te najsłabsze w danej kategorii), najsłabsza tarcza (zalecana wooden shield), tona żarcia, kupa czasu, kilo cierpliwości, Szczypta Inteligencji (tą nosimy ze sobą zawsze i wszędzie), 1 flask krwi z demona (zapytajcie jakiegoś high-lev, może wam sprzeda ;P ). Ewentualnie jakieś runy lecznicze w przypadku braku jedzenia.
niepotrzebne : jakakolwiek zbroja na sobie podczas treningu
Włączamy party mode, lurujemy dwa słabe potworki tak, aby jeden potworek atakował jednego z naszych bohaterów, a drugi drugiego. Stawiamy rycerzy obok siebie, całą zbroję ściągamy z siebie i chowamy do plecaka. W jedną łapkę wkładamy tarczę (preferowana wooden shield, jak już wcześniej mówiłem) a w drugą bierzemy naszą broń. Kolega robi to samo. Atakujemy się nawzajem. Uff... proste?
Bierzemy np. najsłabszą broń, tryb walki balance i bijemy kolegę przez 5 minut. Liczymy wszystkie blood hity, jakie mu zadaliśmy. Minimalna ich ilość to... (Szczypta Inteligencji: 5). Jednakże ta ilość to jest naprawdę minimum i wiadomo, że nie uderzamy dokładnie raz na minutę, lecz w jednej minucie np. 2 razy, a w kolejnej ani razu. Najlepiej uderzać tak ze dwa razy na minutę, czyli 10 blood hitów w ciągu 5 minut. Wtedy możemy uznać, że nasz skill ataku będzie rósł najszybciej jak to możliwe.
A co z shieldingiem? Zobaczmy. Nas atakują: partner i potworek. Ile dostajemy chmurek na minutę? 30 od partnera, 30 od potworka. Czyli już po pół minuty (30 chmurek) włącza się blokada na shielding. Co tu zrobić? Ano proste, musimy komuś zadawać blood hita co pół minuty. Pamiętajcie, że jest to niezbędne minimum, czyli dla pewności lepiej zadawać blood hita raz na 15 sekund, czyli 4 razy na minutę. Porównując z tym co napisałem wyżej: dla ataku niezbędne minimum to 1 blood hit na minutę, dla shieldingu 2 razy na minutę przy dwóch atakujących przeciwników. Ilość optymalna to dla ataku 2 blood hity na minutę, dla shieldingu 4.
Jeśli nie będziemy mieli potworka do pomocy (czyli tylko rycerz nas atakuje), to po prostu ilość chmurek jakie zbiera nasza tarcza, to 30 na minutę. Dlaczego nie bierzemy dwóch potworków do treningu? Bo na tarczę przyjmujemy hity od 2 przeciwników: naszego partnera i jednego potworka. Ciosy drugiego potworka idą już nie tyle na zbroję (bo jej nie mamy na sobie), co na ciało. A to boli. A po co? I tak nam to nic nie daje... A co nam daje w ogóle ten jeden potworek? Ano szybszy awans w shieldingu. Może dojść do sytuacji, gdy mamy większy shielding niż atak, ale takie anomalie to tylko wśród magicznych...
Wracając... Zaczęliśmy ten trening i wiemy już jaka ilość tych blood hitów jest najlepsza. Bierzemy jeszcze raz tą najsłabszą broń, tryb walki balance i bijemy. Liczymy blood hity w ciągu 5 minut. Średnio chcemy, żebyśmy zadawali te 2-4 blood hity na minutę (10-20 w ciągu 5 minut). Wtedy właściwie możemy być zadowoleni. Taki trening jest bardzo owocny i nasze skile lecą pełną parą. Oczywiście, nasz partner też chce awansować, więc musimy liczyć się z tym, że on też chce nam zadawać blood hita 2-4 razy na minutę. Dlatego właśnie potrzebujemy jedzenia do odnowy życia i many (exura) lub runów (gorsza opcja). Dlatego też nie mamy na sobie żadnej zbroi, żeby wszystkie ciosy albo szły na tarczę, albo nas raniły (to samo z partnerem). Żółte promienie nie mają absolutnie żadnego wpływu na szybkość rośnięcia skili, więc są nam niepotrzebne. Jasne? Jasne.
Co zrobić jeśli zadajemy za dużo blood hitów? Dwa wyjścia. Albo zmienić broń na słabszą, albo przełączyc się na niższy tryb walki (full attack -> balance lub balance -> full defence).
Co zrobić jeśli zadajemy za mało blood hitów? Zmienić broń na lepszą, albo przełączyc się na wyższy tryb walki (full defence -> balance lub balance -> full attack).
Po każdej zmianie czekamy kolejne 5 minut, aby uśrednić ilość blood hitów. Stąd właśnie potrzebne kilo cierpliwości. Oczywiście, wszystkie te zmiany musimy jakoś konsultować z partnerem, Oboje chcecie jak najlepiej wykorzystać czas, więc najlepiej na początku się dotrzeć, potem zapamiętać czego używaliście, w jakim trybie walki walczyliście i umawiać się na długie godziny treningu. Oczywiście, wraz ze wzrostem skili będzie tak, że będziecie używać zasadniczo broni już tylko najsłabszych i na full defence. Wtedy, żeby (być może) nie zabić partnera, można pokusić się o założenie leather boots, czy jakiegoś słabego hełmu czy czegokolwiek, ale to juz inna bajka... ;]
5. Trening rycerza z potworami.
Troszkę inna historia niż trening z partnerem. Idziemy potrenować z potworami. Najpierw Szczypta Inteligencji: chcemy, żeby nas potwory raniły? Nie, bo nam to nie jest potrzebne do awansu. W związku z tym bierzemy zbroję. Celowo nie mówię: najlepszą. Nie musimy brać np. c-set na trening z np. minosami. Bo po co? Weźmy sobie jakiś plate set, w zupełności wystarczy. Oczywiście, na pewnych levelach ten właśnie p-set jest najlepszą zbroją, ale zbieżność niezamierzona
Najprościej: ubieramy się w to, co na co dzień. Do tego bierzemy tarczę. Tutaj właściwie im lepsza tym lepiej. Więcej ciosów na nią przyjmiemy, zamiast na zbroję. Do całości oprócz naszej zwykłej, codziennej broni, bierzemy zestawik paru broni najsłabszych w danym typie. Dodatkowo bierzemy dużo jedzenia, żeby trnować mlev; nie jest to aż tak potrzebne jak przy treningu z partnerem. Tam obrywaliśmy i musieliśmy się leczyć. Tutaj nie obrywamy (zasadniczo taka jest idea).
Jak już jesteśmy gotowi, ruszamy na trening. Trenujemy dość podobnie, tylko że zamiast partnera mamy potworka. Różnica jest taka, że nie musimy dać się zranić (bo po co?). Reszta taka sama.
Szukamy miejsca niedaleko od respawnu, bierzemy dwa potworki i tak się blokujemy (korytarz/parcele), żebyśmy byli atakowani tylko przez te dwa. Bierzemy jedną z najsłabszych broni i tak jak poprzednio badamy jaką bronią i w jakim trybie walki pada optymalna ilość blood hitów. Oczywiście, ustawienia te zależą od Twoich skili oraz od siły potworka. Najczęstszymi potworkami używanymi do treningu są trole, niedźwiedzie, orki, rotwormy, dwarfy, minotaury. I bijemy... Jeśli potworek padnie, lurujemy następnego tak, aby cały czas mieć dwa. Burżuje mogą sobie pozwolić na ich leczenie (ih), ale jest to rzadko praktykowane.
Do tego rodzaju treningu zalicza się następującą sytuację: kolega (sorc/druid, lev 22+) przywołuje nam ghoula. On nas nie atakuje, my natomiast atakujemy summona. Ponieważ potrafi się sam leczyć, to gdy nie będziemy przesadzać z tą częstością blood hitów, ghoul może wystarczyć naprawdę na długo... Nie zapominajmy o shieldingu. Do jego wzrostu potrzebne nam będą dwa zlurowane wcześniej bugi/spidery czy inne...
6. Trening paladynem.
Jeśli chcemy naszym paladynem potrenować distance, to sposób treningu jest podobny jak opisywałem wcześniej. Jakie są różnice? Ano takie, że jedyną sensowną bronią do treningu są włócznie, które mają 30 ataku...
trening paladyna z rycerzem - rycerz zakłada najlepszą zbroję jaką ma i bierze najlepszą tarczę. Paladyn powinien pozostać bez zbroi, z wooden shield (żeby rycerz mógł awansować)
trening paladyna z innym paladynem - obaj ubierają się w najlepsze rzeczy jakie mają
trening paladyna z potworami - tutaj jeden dylemat... Potwory są słabe i szybko giną od włóczni. Z niskimi skilami możesz zaczynać treningi na minoskach, jednak szybko się przekonasz, że ciężko to nazwać porządnym treningiem, bo zbyt szybko giną. Pierwszym poważniejszym potworkiem jest cyklop. Ma dość dużo życia i przy niewysokich skilach wystarcza na dłużej. Jak znajdziesz jakiś fajny respawn, to trening bardzo przyjemny, bo dodatkowo dostajesz trochę expa, no i kasy ^^ Jednak już przy pewnych skilach cyklop nie wystarcza. Ten "Trening" bardziej wygląda jak zwykłe zabijanie i nie zdążą się zrespawnować następne cyklopy, a my już zabiliśmy wszystko. Tutaj musimy uciec się do pomocy magicznych. Prosimy kumpla, używając odpowiedniej ceny, o przywołanie monka. To ustrojstwo ma jedną bardzo fajną zaletę: samo się leczy. I to dość szybko (zdecydowanie szybciej niż ghoul). Stajemy sobie gdzieś w ustronnym miejscu i atakujemy monka z włóczni. Do treningu shieldinga nie zapominamy zlurować sobie dwóch bugów/spiderów/ratów etc... Oczywiście, w pełnym ekwipunku (tzn takim, żeby nas te szczury nie zabiły ;] ).
Pamiętajcie! Paladyn trenując włóczniami, zawsze robi to w trybie full defence!
Uwagi:
a. Jeśli trenujemy z potworkami, to one mają jakiś swój arm i nie mamy na to wpływu. Dużo naszych hitów idzie na zbroję. Zauważyłem, że przy takich minoskach, to może nawet połowa... :/ I nic z tym nie możemy zrobić. Partnerowi możemy powiedzieć, żeby ściągnął zbroję i będzie ok, a tutaj frytki.. Małym wyjątkiem jest ten ghoul. Zauważyłem, że on ma mały arm i liczba hitów idąca na jego zbroję jest zdecydowanie mniejsza niż u takiego minoska.
b Jeden z miłych użytkowników zapodał linka do bardzo ciekawych rozważań na temat treningu. Teorie te na temat zdobywania mlev oraz skili wkleił już Oxygane w tym temacie . Ponieważ tamte pomiary i doświadczenia są bardziej wiarygodne, proszę tam też zaglądać w razie wątpliwości, potem pytać ;]
7. Przybliżony czas awansu.
Oto jak szybko możesz awansować w skilu sword/club axe fighting. Oczywiście, wszystkie czasy są przybliżone i ustalone na podstawie doświadczenia niektórych graczy. Dla porównania zapraszam równiez na
http://mysite.verizon.net/vze7p87m/
-> Calculators -> Skill advances
@ = 10h.
# = 1h.
\ = 30 min.
050-059: ~24 h.
060-069: ~56 h.
070-079: ~152 h.
080-089: ~365 h.
090-099: ~910 h.
100-109: ~2400 h.
########### Sword/Club/Axe ###########
----------- 50-59 ------------
050 #
051 ##
052 ##
053 ##
054 ##
055 ##
056 ###
057 ###
058 ###
059 ###\
----------- 60-69 ------------
060 ####
061 ####
062 ####
063 ####\
064 #####
065 ######
066 ######\
067 #######
068 #######
069 ########
----------- 70-79 ------------
070 ########\......................................... ...(8.5h)
071 ##########........................................ ...(10h)
072 ############...................................... ...(12h)
073 #############..................................... ...(13h)
074 ##############\................................... ...(14.5h)
075 ################.................................. ...(16h)
076 #################................................. ...(17h)
077 ##################\............................... ...(18.5h)
078 ####################\............................. ...(20,5h)
079 ######################............................ ...(22h)
----------- 80-89 ------------
080 ########################.......................... ...(24h)
081 ##########################........................ ...(26h?)
082 ############################\..................... ...(28.5h?)
083 ###############################................... ...(31h?)
084 ##################################................ ...(34h)
085 #####################################............. ...(37h)
086 ########################################.......... ...(40h)
087 ############################################...... ...(44h)
088 ################################################.. ...(48h)
089 ################################################## ##.(52h)
----------- 90-99 ------------
090 @@@@@@............................................ ...(57h)
091 @@@@@@............................................ ...(63h)
092 @@@@@@@........................................... ...(69h)
093 @@@@@@@........................................... ...(76h)
094 @@@@@@@@.......................................... ...(84h)
095 @@@@@@@@@......................................... ...(92h)
096 @@@@@@@@@@........................................ ...(101h)
097 @@@@@@@@@@@....................................... ...(111h)
098 @@@@@@@@@@@@...................................... ...(123h)
099 @@@@@@@@@@@@@@.................................... ...(135h)
---------- 100 - 109 ---------
100 @@@@@@@@@@@@@@@................................... ...(150h)
101 @@@@@@@@@@@@@@@@@................................. ...(165h)
102 @@@@@@@@@@@@@@@@@@................................ ...(180h)
103 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@.............................. ...(200h)
104 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@............................ ...(220h)
105 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@.......................... ...(240h)
106 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@........................ ...(260h)
107 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@..................... ...(290h)
108 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@.................. ...(320h)
109 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@............... ...(350h)
---------- 110 -110 ----------
110 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@........... ...(385h)
8. FAQ
Niektóre pytania są oczywiste, inne mniej. Ludzie często nie czytają całego poradnika, tylko zadaja naprawdę głupie pytania, które nie powinny były w ogóle paść. Ale skoro już padły...
pytanie: Mam rycerza na xx lev, skile xx/xx, eq: x arm, x helm, x legs, x shield, x sword/club/axe. Jak najlepiej trenować?
Raynold:
http://tibia.pl/thread.php?threadid=...a1c02&page=1#1
p: Czy jak będą mnie atakowały 4 potworki, to czy mój shielding szybciej mi będzie rosnął?
R: Nie.
p: Czy będziesz moim partnerem do treningu?
R: Nie.
p: Jaki masz lev? Na jakim grasz świecie? Jakie masz skile? Czym walczysz? (...)
R: (ignored)
p: Mam skile xx/xx. Z jakimi potworkami najlepiej trenować?
R: Trudne pytanie. Próbuj różnych potworów, broni i trybów walki. Jeśli uznasz, że nawet najsłabszą bronią zabijasz potworka zbyt szybko, przerzuć sie na nieco silniejszego. Jednak te, które wcześniej wymieniałem, są bardzo uniwersalne.
p: Czy to prawda, że jak trenuję z potworami, to biorę najsłabszą tarczę i zbroję?
R: Nie.
p: Czy jak trenuję z kolegą to muszę brać do pomocy jakieś potwory?
R: Nie musisz, ale dodatkowy potworek w najlepszym przypadku może podwoić szybkość wzrostu shieldingu.
p: Gdzie najlepiej trenować z partnerem?
R: Nad rzeką/morzem - możecie przy okazji łowić ryby i mieć stały zapas jedzeinia.
p: Gdzie znajdę fajny respawn do treningu z potworami?
R: Są od tego inne tematy.
p: Czy jak używam broni dwuręcznej, rośnie mi shielding?
R: Nie.
p: Czy jak trenuje z lepszym potworkiem, to szybciej awansuję?
R: Nie. Chmurka to chmurka, blood hit to blood hit.
p: Co to jest blood hit?
R: Blood = krew, hit = uderzenie. Blood hit to uderzenie, po którym leje się krew.
p: Czy muszę obrywać blood hity, żeby awansować w shieldingu?
R: Nie.
p: Czy jak nie trzymam w ręku tarczy, to czy shielding ma jakiś wpływ na ilość obrażeń jakie ponoszę?
R: Dyskusji było wiele; z takiego "chłopskiego" punktu widzenia nie powinien mieć wpływu, ale wielu ludzi już się na ten temat wypowiadało, że jednak ma wpływ. Podobno shielding liczy się połowicznie, czy jakoś tak... Jeśli dostanę wyniki jakichś doświadczeń w tej materii, to dam znać.
p: Czy jeśli potwór mnie uderzy to też są zdejmowane ograniczenia chmurek czy to działa tylko wtedy jak ja go uderzę?
R: Czytamy ze zrozumieniem: "(...)następuje blokada licznika (tego liczącego nasze hity potrzebne do awansu w ataku) i tylko blood hit (nasz na kimś) może zwolnić tą blokadę".
p: Biją mnie dwa trole (lub inne zwierzątka). Czy muszę jakiegoś zbloodować, żeby mi urósł shielding?
R: Żeby dostać dostać awans, nie musisz dokładnie w tym momencie zbloodować potworka, ale blood hity są potrzebne co 30 chmurek, żeby awansować w ogólności...
p: [Cokolwiek dotyczące trenowania skili sorcem/druidem]
R: Trenowanie sorcem/druidem nie ma najmniejszego sensu, daj sobie spokój.
bebak
Wysłany: Nie 16:30, 18 Mar 2007
Temat postu:
Jak juz wiecie w tym poradniku zamieszczam miejsca do trenowania i potworki z którymi trenować na danym levelu.
1. 20/20
Miejsce: Troll cave (edron) ,Trolle koło Thais(dużo ludzi)
Trolle w Ab'Dendriel (najlepsze)
Praktyka:
1.Na trollach z rookowymi skilami trenujemy z daną bronią np:
-Cluby Studded Club
-Axe Hand Axe
-Swordy Combat Knife
Trenujemy z 2 trollami na początek.
2.Gdy trole zbyt szybko padną bieżemy:
-Cluby Club
-Axe Sickle
-Sword Knife
Teraz spróbuj trenować z 3 trolami na oczywiscie full defie.
Z trollów wychodzimy ze skilami przypuszczam 30-35/30-35. Zależy jak je biłeś,gdy bijesz je zbyt mocno idz dalej za poradnikiem ,gdy powoli je bijesz czekaj tutaj:))
2. 35/35
Takie skile już są poważniejsze więc udajemy się (przy dobrym eq) na roty lub dwarfy.
Sam polecam na zmiane w kopalniach kazzo roty i dwarfy (niemieszać)
Gdy się już dobrze ukryjecie aby was nikt nienachodził bierzecie kilka parceli i wybieracie sobie broń.
Gdy się zbyt często przebijacie do krwi weźcie coś słabszego,jeżeli prawie nigdy weźcie coś lepszego.
Jeżeli masz knife i się nieprzebijasz często ćwicz na ballance i na odwrót.
Jest też wiele miejsc z rotami,są one często zajęte więc aby się nienarażać pk i reszcie takich możecie trenić w kopalni lub w kopalni w kazzo.
Np jedno z nick to piwiarnia w kazzo:)
Niestety tutaj trenujecie do upadłego.....
Ze skilami 5x/5x można zmienić styl i podejśc na minoski.
Jest jednak mało miejsc z minoskami.
Dla pacc polecam minosy na darashi sobie podlurować kawałek dalej.
Dla facc polecam folde (non-pvp bo baardzo dużo pk)
lub kopalnie minosków koło kazzo.
Na czerwono zaznaczyłem gdzie iść a potem gdzie podlurowac sobie minoska i trenić ale uwaga często mogą byc zlurowana arcehry więc długiego afka nie polecam.
3. 65/65
Noo już teraz mamy eq mamy chociaż 20 level więc idziemy trenić na slimach.
Trzeba niestety samemu znaleśc sobie miejsce ale takie podstawowe to 1 slim w domku Black knighta koło venore.
Chyba wiecie gdzie to jest:) Tam ustawiamy się koło drabinki aby biły nas TYLKO 2 slimy. Wiedząć który slime to matka uderzamy ją aby była widoczna różnica hp,poczym walimy jednego z klonów z cluba,sickle lub knifa na full defie. Oczywiście będziemy go ładnie bić dlatego że slim niema obrnony. Lepesi mogą spróbować trenować crowbarem lub czymś innym z każdej klasy (ja niepolecam do skila 68 i dobrego eq).
Następnym miejscem do trenowania może okazać się jaskinia w kazzo.
Pokażem jak tam dojść z dp kazzo.
Trzeba uważać slimy niekiedy niebiją a niekiedy uderzą za 43.
W miejscu przezemnie opisamym można idąc trefić na soldy (kilka)
Na slimach można już siedzieć zawsze ale niektórzy zbyt szybko zabijają to na cyce:))
4. 80/80 ?
Tymczasem można zaprzestac treningu lub trenować na Cycach.
Oczywiście każdy wie gdzie są cyce....
Można wybrać thais (w góre lub dół) lub oczywiście jak to kumpel ze mna robił (hail Kosnik) więzienie w kazzo.
To wogóle cięzkie aby tam dojść ale jeżeli się idzie pewną drogą można spotkać tylko solda i guarda.
Ja drogi niepamiętam ale jak jesteście bardzo dobrzy to chyba sami obczaicie.
Tam stoimy bijemy cyca na defie lub balance z najsłabszej broni. Bieżemy sobie fooda i trenimy.
Wybrałem to miejsce ponieważ nikt tam zazwyczaj niechodzi a respią się 2 cyce.
Guardy same niepodejdą.
Ale powtarzam to miejsce to ostateczność gdy wszystko jest zajęte a slimy za szybko pataja a chesz mieć jeszcze llepsze skile.
No to już wszyskto potem treni się wg. Gustu
)
bebak
Wysłany: Nie 16:28, 18 Mar 2007
Temat postu:
TTK - Czyli " Tajemnice Treningu Knightem.
Czytałem wiele artykułów, poradników i tym podobnych tesktów na temat treningu. Wiele jest dobrych, i jest tez troszke słabych (mówie teraz o wszystkich stronach na których są poradniki i po Polsku i Angielsku).
Natomiast żaden z autorów nie napisał która z metod treningu jest najszybsza. I jak tak naprawde dobrze jest trenic. Jakie są plusy treningu i minusy. Jako że nabiłem na swoim świecie skille 103/102 myśle że wiem wiele na temat treningu aby się o nim wypowiadać.
1. Miejsce treningu.
Miejsce treningu to tak naprawdę bardzo istotna sprawa. Poprzez odpowiednie dobranie miejsca można uchronić się przed PK i innymi złośliwościami.
Na miejsce treningu proponuje ciche miejsce. Najlepiej aby miejsce to było przy wodzie. Jest wiele takich miejsc na tibi i bardzo łatwo je znaleść, więc niebędę ich tutaj wymieniał (ze względu na to że może czytać to ktoś kto uwielbia utrudniać życie innym np. PK).
Istnieją też miejsca w których trenuje wiecej osób. Są to miejsca bardzo wygodne gdyż bez obaw możemy czytać forum lub inne stronki podczas treningu. A PKerzy będą omijać to miejsce z uwagi na liczebność osobników (co nie wyklucza ze mogą zaatakować, jednak jest to mało prawdopodobne)
2. Jedzenie na trening.
Jedzenie, także jest istotną sprawą podczas treningu (mana i hp). Opłaca się kupować HAMy w Carlin. Gdyż kosztują niewiele (6gp jeden) i dużo regenerują.
Drugim pożytecznym jedzeniem są rybki (min. dlatego napisałem wcześniej ze dobre jest miejsce blisko wody). Zawsze możemy nałowić tyle ile nam aktualnie potrzeba no i przyokazji potrenić FISHING. Najlepszym moim zdaniem jedzeniem na trening są WHITE MUSHROOM. Są bardzo lekkie, i odpowiednio regenerują mane i hp. Można je zdobyc z dwarfów, dwarfów soldierów, i guardów.
3. Broń
Przed opisaniem co powinno ubierać się na trening, opiszę czym jaka broń się charakteryzuje i którą najbardziej polecam.
Cluby to bronie które są dosyć tanie, mają słaby atak i obronę. Są najlżejszymi broniami.
Swordy to bronie które mają dobry atak i bardzo dobrą obronę. Minusem jest to ze GS jest ciężki ponieważ waży 180 oz. Można powiedzieć że co to dla knighta, ale tak naprawdę na niskim levelu często bedzie tego capa brakować.
Axe bronie które mają najlepszy atak z broni ale ich minusem jest słaba obrona. Są średnio lekkie.
Ja proponuję używania broni typu sword. Są może i ciężkie, ale mają dużo obrony, która naprawde się przydaje. Między Giant Swordem a np Dragon Lance. Jest różnica 1 punktu ataku (GS 46 - DL 47) Natomiast różnica obrony jest dość duża (GS 22 - DL 16). Obrona uwierzcie mi, naprawde dużo daje.
Jeżeli juz wybraliśmy rodzaj broni która chcemy walczyć, bierzemy najsłabsza broń danego rodzaju.
W przypadku SWORD bierzemy KNIFE (wypada np. z GHOULI)
W przypadku CLUB bierzemy CROWBAR, lub CLUB (jeśli crowbar jest trudno dostępny)
W przypadku AXE bierzemy SCICLE (wypada np. z WITCH)
Można także wziąć szalik (SCARF) na trening gdy będziemy za mocno obrywać ale nie polecam tego, gdyż niektórzy gracze mogą się zdenerwować lub obrazić, ponieważ dzięki temu ich skill leci wolniej.
4. Z kim trenować.
Trenować można na 3 sposoby. Z innym knightem, na summonku, na potworkach.
Gdy chcemy trenować z knightem. Powinniśmy zaopatrzyć się w jedzenie niezbędną broń i wooden shield. Tryb walki należy ustawic na BALANCE. Trenowanie z inną osobą może nam dać wiele możliwości. Można poznać wiele osób. Praktycznie zawsze jest ktoś kto chce trenowac. Jest to jeden z najszybszych sposobów treningu. Jeżeli chemy trenować naprawdę szybko tym sposobem, należy znaleść osobę która będzie miała większe skille (około 7-14 skilli więcej) Jest to jeden ze sposobów który zauważyłem trenując w wakacje z moim sąsiadem. Różnica miedzy nami wynosiła 8 skilli na poczatku, a na końcu zmalała do 2 skilli różnicy (ja miałem 92 skille on 84, potem ja miałem 94 a on juz 92).
Trenowanie na summonku moim zdaniem to strata czasu, i zbyt dużo zachodu aby potrenować. Najpierw trzeba znaleść sorcerera lub druida który zrobi nam Ghoula/Monka. Potem trzeba wziąć odpowiednią broń. Trzeba znaleść potworki które będą nas atakować. I to jest cała strata czasu gdyż trzeba odpowiednio dobrać broń by summonek nie padł. Jest to najdłuższa metoda treningu.
Trenowanie na potworkach jest moim zdaniem najlepszym wyjściem. Gdy decydujemy się na taki trening. Szukamy odpowiednich potworków dla nas (myślę ze najlepsze do tego są Rotwormy/Dwarfy). Mamy na sobie shield jaki aktualnie nam sie podoba i odpowiedni rodzaj najsłabszej broni. Ewentualnie można założyć reszte EQ jezeli sie boimy lub coś w tym stylu.
Przy tej metodzie treningu można również zarobic pieniądze i nabic kilka leveli. Metoda ta jest równie szybka jak metoda treningu z osobą która ma większe skille. Ale na tej metodzie więcej zyskujemy. Dużym minusem tej metody jest tylko to że trzeba strasznie się nachodzić (chyba że znajdziemy takie miejsce gdzie potworki bedą sie respić i same podchodzić)
5. Czy trening się opłaca?
Moim zdaniem niebardzo. Fakt skille dają dużo, można o wiele szybciej expic, większe obrażenia zadajemy z dobrymi skillami. Myślę że skille opłaca się tylko trenować do skilla 92, gdyż jest dość duży przeskok godzin miedzy skillem 92 a 93. A skille 92 już są odpowiednie by spokojnie expic. Na starszych światach wogóle sie nie oplaca trenować, ponieważ tam przydatny jest tylko level.
bebak
Wysłany: Nie 16:28, 18 Mar 2007
Temat postu: Poradnik dla Knighta
PORADNIK DLA RYCERZYKA
0.Rook
Nie będę tu pisał gdzie expić na rooku, chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewną rzecz. Dobrze jest mieć na rooku dobre eq. Dlaczego? Ponieważ można jest udanie sprzedać na 8lev jeszcze w Mieście Nowych. Chain armor~80gp,~cooper shield~ 100+gp i jeszcze kasa z normalnego „huntowania” stanowi bardzo dobry start w prawdziwym świecie…
1.Eq
Eq to jedna z kluczowych rzeczy u rycerza. To właśnie ono w dużym stopniu wyznacza pkt damage które dostajemy od innych istot. Wg mnie nie opłaca się od razu na 10lev kupować mpa czy cos w tym stylu, ponieważ taki 10lev idzie na 1sd
8lev-soldier helmet, scale armor,brass legs,leather boots, dark/dwarven shield
10lev-soldier helmet, plate armor, brass legs, leather boots, dwarven shield, scarf
15lev-dark helmet, plate armor, plate legs, leather boots, beholder/dragon shield, scarf
25lev-warrior helmet, knight armor, plate legs, leather boots, dragon shield, scarf
35lev-crusader helmet, crown armor, knight/plate legs, leather boots, crown/medusa shield, platinum amulet
45lev-crusader helmet, crown armor, knight legs, BoH, vampire shield, platinum amulet
60lev-royal helmet, golden armor/DSM, knight/crown legs, BoH, demon shield, AoL
85lev-royal helmet, DSM, crown/golden legs, BoH+ Steel Boots, demon shield/mms, AoL
100+lev-anciet/royal/demon helmet, MPA/demon armor, golden legs, BoH+ steel boots, mastermind shield, AoL
edit by alien: Oczywiscie mozesz miec lepszy EQ (badz skille), ale nie musisz tym szpanowac. Nie obchodzi to nikogo, wiec nie pisz w tym temacie postow, ze masz lepsze eq (badz skille) niz podano.
EQ zalezy rowniez od swiata. Na nowych swiatach gdzie fs kosztuje 10+k to takiego miec nie bedziesz. To eq jest na swiat gdzie FS kosztuje w granicach 4-5k.
2.Weapons
Broń to ,,przepustka” na potwory. Masz broń- zabijasz potwory. Więc dobrze dbać o broń
Istnieją 3 rodzaje broni:
1)Maczugi(bronie obuchowe)-tanie, proste do zdobycia, trochę ciężkawe. Posiadają mało pkt obrony i ataku . Osobiście odradzam, aczkolwiek jesli liczysz nabic tylko 50lev to bierz. Dobre na nowych serverach.
2)Miecze-lekkie(wyjatek to GS, ktory wazy az 180 oz.), powszechne, trochę drogawe. Posiadają dużo pkt obrony i dosyć dużo pkt ataku. To chyba najbardziej standardowa opcja.
3)Topory-ceny średnie, ciężkie, i raczej rzadkie. Posiadają dużo pkt ataku, ale niestety są słabe w obronie. Mój faworyt
8lev-morning star, scimitar/ longsword; orcish/barbarian axe
10lev- clerical mace; serpent sword; barbarian axe
15lev- dragon hammer; serpent/spike sword; knight axe
25lev- dragon hammer/skull staff+ war hammer; fire sword; fire axe
35lev- skull staff+ war hammer; bright sword+ giant sword; fire axe+ dragon lance
45lev- skull staff+ war hammer; bright sword+ giant sword; fire axe+ dragon lance
60lev- skull staff+ war hammer; bright sword+ giant sword; fire axe+ dragon lance
85lev- skull staff+ war hammer; bright sword+ giant sword; fire axe+ dragon lance
100+lev- skull staff+ war hammer; magic sword; stonecutter axe
3.Skille
Skille to chyba najważniejsza rzecz u knighta. Sille to wyznacznik postaci- masz skille masz dobrą postać. Oczywiście nie ma określonych skiśli jakie musimy osiągnąć na danym levelu, ale wg. Mnie minimum to:
8lev- 30/30
10lev- 40/40
15lev- 50/50
20lev- 60/60
25lev- 65/65
30lev- 70/70
40lev- 75/75
50lev- 80/80
65lev- 85/85
90lev- 90/90
140+lev-95+/95+
Oczywiście priorytetem jest wbicie jak najszybciej skilli ok. 80/80, bo dopiero wtedy mówimy o „prawdziwym” expieniu knightem.
4.Mlev
Kim jest knight bez uhów? Nikim! Więc nie można zaniedbywać mlevelu…
10lev- 1mlev
15lev- 3mlev
20lev- 4mlev
35lev- 5mlev
50lev- 6mlev
80lev- 7mlev
150lev- 8+mlev
5.Zaklęcia
Mówią, że knight to profesja „upośledzona” w magii. Wcale tak nie jest! Wysokie umiejętności i odpowiednie zaklęcia robią z rycerza naprawdę potężną broń!
Tabelka made by Azazel
Find Person- zaklęcie głównie do ćwiczenia mlev’elu, przydatne na wyższych levelach-kup
Light- pierwszorzędne zaklęcie każdego podróżnika-kup
Magic Rope- zaklęcie przydatne, udostępnia trochę capa, przydatne raczej na wyższym lev- kup
Light Healing- nie ma co wyjaśniać- kup koniecznie
Antidote- czytaj up- kup koniecznie
Levitate- zaklęcie, które po ostatnim update straciło swoją „magię”, aczkolwiek caly czas przydatne- kup
Great Light- mocniejsze „light”- kup jak masz fundusze
Haste- przyśpiesza chodzenie- kup koniecznie
Challenge- priorytetowe zaklęcie każdego blokera- kup
Berserk- zaklęcie, które zadaje duże obrażenia na sporym obszarze(wokol gracza)- kup koniecznie
6.Expienie
8lev-trole(Troll mountains,trole kolo venore,krypta w Carlin), roty(Ancied Temple w Thais, Darama, Edron)
10lev- roty(Ancied Temple w Thais, Darama, Edron, Fibula),larvy(Ankh), Zimowe Wyspy, krokodyle, dwarfy(kopalnie), roty(darama)
15lev- larvy(Ankh), Zimowe Wyspy, krokodyle, dwarfy(kopalnie), orki(edron, Ancied Temple), Ghoule (ghostland), amazonki(Amazons Camp) , roty(darama)
20lev- larvy(Ankh), orki (edron, Ancied Temple), Ghoule (ghostland), amazonki(Amazons Camp),dwarf soldiery(kopalnie),slime(venore), beholdery( venore), roty(darama)
25lev- larvy(Ankh), orki (edron, Ancied Temple), valkyrie (Amazons Camp),dwarf soldiery(kopalnie),slime(venore), beholdery( venore), cyce( mount sterum, cyc camp), Dark Catedral(-1poziom+ tarantule), Undeady( Ghostland), roty(darama)
30lev- dwarf soldiery+ guardy (kopalnie),slime(venore, tiquanda), beholdery( venore, fibula), cyce( mount sterum, cyc camp, cycopolis), Dark Catedral(-1poziom+ tarantule), Undeady( Ghostland)
35lev- dwarf soldiery+ guardy (kopalnie),slime(venore, tiquanda), beholdery( venore, fibula), cyce( mount sterum, cyc camp, cycopolis), Dark Catedral(-1poziom+ tarantule), scaraby(Ankh), Tomby(-1 i -2 poziom z potworami), dworce& tarantula( tiquanda), Undeady( Ghostland)
40lev- dwarf soldiery+ guardy (kopalnie),slime(venore, tiquanda), beholdery( venore, fibula, hellgate), cyce( mount sterum, cyc camp, cycopolis), Dark Catedral(-1poziom+ tarantula), scaraby(Ankh), Tomby(-1 i -2 poziom z potworami), dworce& tarantula( tiquanda), Undeady( Ghostland)
50lev- dwarf soldiery+ guardy (kopalnie, guardy wiecej),slime(venore, tiquanda), beholdery(fibula, hellgate), cyce( mount sterum, cyc camp, cycopolis), Dark Catedral(-1poziom+ tarantula), scaraby(Ankh), Tomby(-1 i -2 poziom z potworami), dworce& tarantula
( tiquanda), dragi( venore, edron, ankh), PoH Mino(Mint~)
60lev- dwarf soldiery+ guardy (kopalnie),slime(venore, tiquanda), beholdery(fibula, hellgate), cyce( mount sterum, cyc camp, cycopolis), Dark Catedral(-2poziom+ tarantula), scaraby(Ankh), Tomby(-1, -2 i -3 poziom z potworami), dworce& tarantula,
( tiquanda), dragi( venore, edron, ankh), lizardy(tiquanda), PoH Mino(Mint~)
70lev-Dwarf Guardy ( kopalnie),mino ( mintwalin), Tomby ( za tp+ gfb), dragi ( Venore, Ankh, Edron), orki ( OF+ gfb), Cyklopy ( Edron, Mount Sternum), Scaraby+ Ancient scaraby ( Ankh), HellGate ( Beholdery, ghoule, Dsy, Elder Beholdery), Elf Fortress, PoH Mino(Mint~)
80lev- Dwarf Guardy ( kopalnie),Tomby ( Za tp+ gfb), Dragi ( Venore, Ankh, Edron), orki ( OF+ gfb), Scaraby+ Anciet Scaraby( Ankh), PoH, Mino(Mint~)
90lev- Dragi+ Dl’e ( Venore, Ankh, Edron), orki (OF+ gfb), Tomby(za tp+ GFB), Scaraby i Ancient Scaraby(ankh), Dwarf Guardy(kopalnie), PoH
100+ lev- Dwarf guardy( kopalnie), Vamp Hell, Warlocki (molts), Scaraby i Ancient Scaraby(Ankh), dragi+ Dl’e(venore, ankh, edron), orki( OF), tomby ( za tp), PoH
7.Blokowanie
Knight sam dużo nie wskóra z demonami:/ . Dlatego rycerze blokują co mocniejsze potwory, by zbierać ogromy loot z wyprawy. Na takie wyprawy bierzemy dużo uhów oczywiście. Przedstawione tutaj dane, są napisane w oparciu o słowa 3doświadczonych 100+levelowcow.Wszystko napisane tak żeby wyeliminować uh-waste.
25lvl 65/65 - Dragon, Cyclops, Dwarf Guards, Vampire
30lvl 70/70 - Vampire, Giant Spider, Necro, Ancient Scarab
40lvl 75/75 - Dragon Lord, Orc Warlord, Hero, Banshee
45lvl 75+/75+ - Hydra, Ancient Scarab
50lvl 80+/80+ - Black Knight, Lich
60lvl 82+/82+ - Behemoth
65-70lvl 85+/85+ - Warlock& Demon(loteria)
90lvl 90/90- Warlocki, Demony
8.Hunty
Chcesz, czy nie knight jest podstawa prawie kazdego huntu.Oprocz naszego rycerza najlepiej brac 2 shooterow.Tak wiec:
25lev- Dark Catedral
30lev- Dragi
40lev- Dragi, Gs'y, Mintwalin, OF, Hero,Ancient Scaraby
50lev- Dragi, Gs'y, Mintwalin, OF, Hero, BK, Ancient Scaraby
60lev- Dl'e, Gs'y, Mintwalin, OF, Hero, Bk, Ancient Scaraby, Hydry
70lev- Dl'e, Gs'y, Hero, Bk, Hydry
80lev- Dl'e, Hero, Bk, Hydry
90lev-- Dl'e, Hero, Bk, Hydry, Warlocki, Demony
100lev- Dl'e, Hero, Bk, Hydry, Warlocki, Demony
130+lev- Dl'e, Hero, Bk, Hydry, Warlocki, Demony, Faraony
Od 30lev mozna tez chodzic z kumpalmi na necro ale odradzamy
9.Trening
Jak wcześniej wspomniałem skille są bardzo ważne. Dlatego należy trenować
(tudzież skillować). Skillujemy najsłabszą bronią z danego rodzaju i z najlepszym shieldem. Są 3 rodzaje treningu
1)Knight vs Knight- obaj ubieramy najsłabsze eq, żeby blond hity szły w obydwie strony. Każdy gracz luruje dodatkowo 1monstera. Nie polecam, ze względu na powolno wzrost shieldinga i straty w HP.
2)Knight vs Pally- knight ubiera najlepsze eq z najsłabszą bronią, a pallek bierze tylko shielda. Każdy gracz luruje dodatkowo 1monstera. Dla knighta dobry sposób lecz palikowi wolniej idzie shielding.
3)Knight vs Monster/ Summon- Knight ubiera średnio-dobre eq i luruje 2 potworki. Bije dopóki potwor nie padnie, wtedy idzie po następnego. Najlepszy rodzaj treningu jak dla Mnie
. Jeśli natomiast mamy doczynienia z summonem to lurujemy dla siebie 2potworki i bijemy summona.
Tabeleczka:
30/30- trolle, beary
40/40- trolle, orki, roty
50/50- roty
60/60- roty, dwarfy
65/65- roty, dwarfy, slimy, mino
70/70- roty, dwarfy, slimy, mino
75/75- roty, dwarfy, slimy, mino
80/80- dwarfy, mino, ghoule(summon)
85/85- mino, ghoule(summon)
90/90- ghoule(summon)
95+/95+ - ghoule(summon), monki(summon)
10. Kasa
Musisz kupić eq? Za co? Za pieniądze. Gdzie taki knight może dobrze zarobić? Już wam mówię.
1) Huntowanie- znajdujecie ekipe i idziecie na jakieś odpowiednie potworki z których może coś polecieć. Gdy coś poleci raz bierzesz nie pokazując, a raz pokazujesz. Dobre monsterki to: dragi, dle, hero, Bk, demony, warlocki, hydry, mino(mintwalin).
2)Lootbagowanie- dobre nawet na niższych levelach. Zbierasz caly shit z trolli i później sprzedajesz. Bardzo dobry zarobek na początku gry
. Tak samo można z rotami, orkami, kopalniami(hatchety) itp. Najbardziej opłacalne jednak są soldy i guardy.
3)PK- Musisz miec wysoki lev i PACC'a, bo inaczej bedzie trudno cos dobrego zabic
4)Pro- oferujesz komuś protecta za pieniądze. Na wyższym levelu bardzo fajny sposób na kase.
5)Buy & Sell- kupujesz np. Bohy za 30k, a sellasz za 35k. Metoda monotonna, lecz skuteczna. Tak samo można skupywać rzeczy i sprzedawać u Djinna.
6)Zbieranie Addon-items- znajdzujesz highlev ktory zabija kury/waspy/wolfy itp w poszukiwaniu itemow na addon? Zaproponuj mu ze ty pozbierasz, a on w tym czasie moze normalnie poexpic. Sprzedawaj przedmioty za kilkaset gp.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin